L'educació és el principal vestit per la festa de la vida.

31/03/2020

Tasques del 31 de Març

Bon dia Salpes,

Com estau?

Les tasques per avui són:

- Música: Mirau el què us ha deixat na Tània.

- Naturals i Socials: Farem un projecte / mural! Serà la tasca de tota la setmana, així que tranquils, no ho faceu tot amb un dia! Sé que a casa no teniu material i que ara no es pot sortir a comprar res. Amb un cartró, cartolina, a un fol, on sigui... has de triar una energia renovable i has d'investigar d'on prové, perquè s'utilitza, els seus beneficis, etc. Pots fer dibuixos per explicar-la millor o posar-hi fotos si tens per imprimir, sinó no passa res! Llibertat total, llavors ho exposarem a classe!

                                                                     👇Recorda👇

Les energies renovables són aquelles energies que provenen de recursos naturals que no s'exhaureixen a escala humana encara que es facin servir de forma constant.


Les principals fonts d’energia renovable són:
Eòlica: és l'energia obtinguda del vent, és a dir, l'energia cinètica generada per l'efecte dels corrents d'aire mitjançant aerogeneradors, i que és transformada en altres formes útils per a les activitats humanes.
Solar tèrmica: és l'aprofitament de l'energia del sol per a produir calor, es pot aprofitar per cuinar o per escalfar aigua calenta destinada al consum domèstic o a la climatització.
Solar fotovoltaica: és la transformació directa de l'energia lumínica que prové del sol en energia elèctrica mitjançant uns panells solars que tenen cèl·lules fotoelèctriques. La radiació solar té un valor de potència que varia amb l'altitud, el clima, la latitud, les condicions atmosfèriques, el moment del dia i les estacions de l'any.
Hidràulica: prové de l'aprofitament de l'energia acumulada als salts d'aigua que pot ser transformada en energia elèctrica a partir del funcionament d’unes turbines que mouen un generador elèctric creant així energia elèctrica. Amb aquest sistema no es consumeix aigua, sinó que s’aprofita l’energia que conté el seu moviment.
Geotèrmica: és aquella energia que pot ser obtinguda mitjançant l'aprofitament de la calor de l'interior de la Terra. A gran escala, es pot fer servir aquest tipus d’energia per a obtenir aigua calenta sanitària (calefacció, rentar roba, etc.), energia tèrmica industrial o bé per a produir electricitat a partir del vapor calent que es fa passar per una turbina. A petita escala, té usos molt diversos, segons la diferència de temperatures aconseguida.
Mareomotriu: és aquella resultat de l’aprofitament de l'energia de les ones, la produïda deguda al gradient tèrmic oceànic, la dels corrents marins i la produïda per la potència osmòtica (obtinguda a partir de la diferència de concentració de sal entre l’aigua de mar i l’aigua dolça). Aquest tipus d'energia es pot aprofitar en llocs com ara golfs, badies o estuaris, fent servir turbines hidràuliques que s'interposen en el moviment natural de les aigües.
Biomassa: és aquella que prové de la transformació de matèria orgànica, com ara residus agrícoles o troncs d'arbres, en energia calòrica o elèctrica. Aquesta energia de la biomassa ha de ser extreta a partir d'una sèrie de processos de transformació que poden ser físics, com el trencament, químics, com la piròlisi i la gasificació, o biològics, com els processos de fermentació per produir alcohols i èsters.
En conclusió, les energies renovables són garantia de futur perquè són netes, es restitueixen gratuïtament, i són part de la solució al problema energètic a llarg termini.
- Ambients: Avui treballareu Hypatia, heu d'elegir una proposta.
HYPÀTIA
HOLA A TOTS I TOTES! 
A continuació afegiré un seguit de propostes per treballar continguts de matemàtiques. No és obligatori
fer totes les activitats, basta fer-ne una, però des de hypàtia et convidem a intentar fer el major
nombre de propostes possibles.

ACTIVITAT 1: EL BINGO
Material que necessitau: 
  • Trossets de paper
  • Un llapis per apuntar 
  • Una bosseta on poder amagar els papers. 
Primer de tot heu d’escriure a bocins de papers els nombres del 1 al 25 i ficar-los a una bosa:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12- 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20
21 - 22 - 23 - 24 - 25
Llavors heu de triar un d’aquests cartrons que hi ha a continuació, el podeu escriure a un quadern o a un foli.
Estan estructurats per nivells, de menys a més dificultat.
5+3
4+6
0+12
10+5
2+2
1+1
7+2
3+2
1+2

7+7
13+ 5
21-2
13+9
10-5
11+8
25-5
20+5
15-2

30-5
9-6
18-2
18-3
15-4
25-2
7-6
20-1
30-6

3x3
2x5
4x6
3x7
5x5
5x4
6x1
3x4
7x2

Un cop teniu el vostre cartró triat és el moment de començar a jugar. Podeu jugar tots en família,
una persona ha de treure els paperets de la bossa que estan numerats i ha de dir
en veu alta el nombre que ha sortit. La resta de jugadors heu d’estar molt atents perquè
si diuen el resultat d’una operació que vosaltres teniu ho heu de taxar.
L’objectiu és aconseguir tenir tot el cartró taxat.

ACTIVITAT 2: LES FIGURES PLANES
Vos adjunto la direcció pel joc que he creat de geometria:

ACTIVITAT 3: LES HORES
A continuació trobareu un joc per poder practicar les hores, veureu que hi ha
tres opcions, com a la primera activitat, estan estructurats per nivells de menor a major dificultat.

  • Nivell 1:
Igual que al joc de la geometria, vos adjunto la direcció del joc:
  • Nivell 2:
  • Nivell 3:

ACTIVITAT 4: LA PROBABILITAT
A continuació vos deixo un repte per treballar la probabilitat. 
Material que necessitau: 
  • Dos daus
Per aquells nens/es que no tinguin a casa daus, a continuació vos adjunto un enllaç de daus virtuals:

Heu de llançar els dos daus i sumar el resultat que vos doni. Heu de tirar 10 vegades els daus i
anotar a un paper o al quadern les següents preguntes:
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 1? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 2? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 3? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 4? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 5? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 6? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 7? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 8? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 9? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 10? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 11? …...
  • Quina probabilitat hi ha de treure el número 12? …...

De manera oral vos podeu qüestionar les següents preguntes:
  • Creus que hi ha algun número que mai sortirà? Per què?
  • Quins són els nombres que més s’han repetit? Per què?
  • Quins nombres han sortit molt poc pics? Per què?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada